Friday, August 27, 2010

Pembuka Kata.....

Sejak sekian lama aku memendam rasa untuk menulis... akhrinye terlaksana juga .... terlalu banyak perkara yang menjadi penghalang... walaupun aku bukannye sibuk sangat pon.... mungkin disebabkan tiada alasan yang kukuh...


hari ini... aku akan cuba untuk menyimpan rahsiaku di sini... rahsia yang ku pendam... rahsia yang ku memang malas nak cerite kat orang... sebab aku ni memang malas nak bercerite... 


Rahsia ku... emmmm... aku bukan seorang perahsia... cume aku seorang  yang sentiasa tidak mengambil serius dalam banyak hal.... tabiat ini memang menjadi kebimbangan diri aku sendiri... tapi da memang tabiat... susah nak ubah... 


Sikap ini sentiasa menyebabkan aku disalah anggap oleh rakan-rakan, aku di pandang rendah... boss lagi la, tidak memberi kepercayaan penuh kepada aku dalam kerja... padahal aku ni seorang pekerja yang sangat rajin dan berkomitmen... cume itu la... aku sentiasa senyum dalam setiap perkara walaupun serius, kadang-kandang aku siap gelak lagi... member kene marah pon aku gelak.. ... bagi diriku... senyuman dan gelakkan itu sebenarnya untuk meredakan tekanan bukan nak meremehkan masalah atau memandang rendah orang lain... namun tetap disalah ertikan.... 


Aku juge bersifat Straight forward punye orang... tidak faham sindiran.... itu yang menyebabkan aku sentiasa kelihatan Happy Go jek... yang selalu menyindir siapa lagi kalau bukan bos kesayangan ku... pernah boss sound aku dalam mesyuarat.."tunjukkan la anda seorang yang berintergriti dengan memakai teg nama" ... hohooo.. untuk pengetahuan korang... aku tidak pernah memakai teg nama.... dan selepas teguran itu... aku masih tidak memakai teg nama... adakah aku seorang yang degil??? 


Setakat ini dulu coretan yang aku nak share... next time.... 





0 comments:

Post a Comment